יום שלישי, 10 באוגוסט 2010

דשא לגן ילדים

דשא לגן ילדים הוא מרכיב חשוב בתכנון חצר הגן וגינת המשחקים החיצונית.
חצר הגן משמשת את הילדים בשעות הבוקר ואחר הצהריים כמעט כל ימות השנה. למעט תנאי מזג אוויר קיצוניים כמו גשם או חום כבד, מדי יום יוצאים ילדי הגן לחצר הגן, כדי לשאוף אוויר, לשחק במרחב הפתוח.
חצר הגן מאפשרת לילדים לרוץ, לקפוץ, לטפס, לשחק משחקי דמיון ובעיקר לפתח את הגוף, לפתח יכולות מוטוריות ולחזק את השרירים. האוויר הפתוח והקרבה לטבע עושים את שלהם ומוסיפים שלווה ושמחת חיים לכל ילד בתוך סדר היום בגן.
נשאלת השאלה כיצד לחפות את משטחי החצר בגן ילדים? אנו רוצים ליצור מראה יפה וטבעי מצד אחד, פונקציונאלי ומתאים לילדים מצד שני, ושלישית אך החשוב מכל – חיפוי שיהיה בטיחותי עבור ילדים קטנים. חיפוי שימנע נפילות מיותרות ויבלום זעזועים ופגיעות במקרה של נפילה או מכה מהמשטח.
דשא לגן ילדים הוא הפתרון המושלם, לפחות לחלק מן החצר. הוא מספק משטח נעים למשחקי חוץ, רך וטבעי. הבעיה עם דשא טבעי היא עניין ההשקייה שלו. חוקי השקיית גינות אינם מאפשרים טיפוח דשא לאורך כל השנה, דשא טבעי גוזל הרבה מים ודורש טיפול, גינון, כיסוח מתמידים כדי שיישאר רענן ויפה, שימושי ופורח כל השנה.
אלטרנטיבה לטיפוח דשא טבעי לגן ילדים היא התקנת דשא סינטטי בחצר הגן.
דשא סינטטי לגן ילדים יכול לספק משטח רך ומראה נעים כל ימות השנה. התקנתו וההשקעה הראשונית גבוהות יחסי לשתילת דשא טבעי, אך זה ישתלם לכם בהמשך מכיוון שתחסכו השקייה וגינון שוטפים. זאת ועוד, דשא טבעי עלול לנבול ולהיגרם לו נזק בלתי הפיך אם לא מטופל כראוי, ואזי אתם עלולים להישאר ללא דשא כלל, מה שיחייב שתילה מחודשת של דשא בחצר.
דשא סינטטי, לעומת זאת, יספק לכם חיפוי לחצר לאורך שנים.
ישנם סוגים רבים של דשא סינטטי ולא כולם מתאימים לגן ילדים. דשא לגן ילדים צריך להיות רך, פונקציונאלי מבחינת ניקיון ועליו להיות מותקן על ידי בעל מקצוע כך שיהיה משטח בטיחותי לילדים.
אפשר לחלק את החצר לכמה חלקים כך שחלק אחד יותקן משטח גומי, בחלק שני דשא סינטטי ובחלק שלישי ארגז חול או חצר חול רחבה, להנאת הילדים ולמשחקי חול ויצירה האהובים עליהם כל כך. זיכרו, הבטיחות מעל הכל, שתהיה שנה מוצלחת ובטוחה!